Het kabinet loopt tot dusver dit jaar al 1 tot 1,5 miljard euro mis door de lagere gasprijs en de verminderde gaswinning in Groningen. Dat zei minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën donderdag in Pauw.