Burgemeester Peter Rehwinkel van Groningen legt per 1 november zijn functie neer. Hij vertrekt dan naar Barcelona om daar aan de slag te gaan als speciaal vertegenwoordiger van een organisatie die lokale overheden helpt bij rampen. Dat maakte Rehwinkel donderdag bekend op zijn Facebook-pagina. Hij gaat de functie vervullen op verzoek van de United Cities and Local Governments (UCLG).
via http://goo.gl/fqoq6d