De Staat moet verantwoordelijkheid nemen voor de afwikkeling van schade als gevolg van de aardgaswinning in Groningen, betoogt Janet van de Bunt, docent aan de rechtenfaculteit van de Universiteit Leiden en zelfstandig adviseur. De rechtbank Noord-Nederland heeft afgelopen woensdag een belangwekkende uitspraak gedaan in een zaak de was aangespannen door 127 Groningers. Voor het eerst is geoordeeld
via https://goo.gl/ariVCf