GRONINGEN - De NAM gelooft niet dat Groningers op grote schaal geld van hun schadevergoeding voor bevingschade gebruiken voor andere zaken zoals vakantie of de aanschaf van een televisie. Volgens een woordvoerder van de NAM is een bericht hierover op BNR Nieuwsradio zwaar overdreven. In negentig procent van de gevallen betaalt de NAM de aannemer die een woning herstelt rechtstreeks. Op die manier is een goede controle gewaarborgd, aldus de woordvoerder. Mensen die hun schadevergoeding niet gebruiken voor het opknappen van hun huis, lopen later tegen de lamp wanneer ze een nieuwe schade melden, aldus de woordvoerder. ,,We betalen dezelfde scheur natuurlijk geen twee keer.'' Volgens John Lanting van Schokkend Groningen ontbreekt elk bewijs voor de beschuldiging.
via http://ift.tt/RkRMC8
via http://ift.tt/RkRMC8