donderdag 13 maart 2014

Rechtbank noemt inbraken ‘brutaal'

GRONINGEN - De 41-jarige E. van der K. uit Groningen heeft zich schuldig gemaakt aan een aantal ‘brutale inbraken' en daarom verdient hij een hogere straf dan was geëist. Van der K. moet nu een jaar zitten in plaats van negen maanden. De eis doet niet alleen geen recht aan de ernst van de feiten, maar ook niet aan de brutaliteit waarmee die zijn gepleegd, zo vindt de rechtbank. Van der K. brak in in vijf woningen in de binnenstad van Groningen. De buit verpatste hij op straat. Van der K. ontkende de diefstallen dan wel zei hij zich er niets van te kunnen herinneren vanwege dronkenschap. Van der K. werd aangehouden in de Albert Heijn aan de Vismarkt in Groningen. Een andere klant bij wie een dag eerder was ingebroken herkende hem. Dat wil zeggen, hij herkende niet de persoon, maar wel de kleding die de onbekende droeg: dat was zijn kleding.



via http://ift.tt/1dVv2B3'