dinsdag 18 februari 2014

Provincie helpt bijen

GRONINGEN De provincie Groningen trekt 46.000 euro uit om de bijen in Groningen te helpen. Het gaat al jaren slecht met de bijenstand in de provincie. Het geld is onder meer bedoeld om bloemzaad mee te kopen voor boeren, die het kunnen inzaaien langs slootkanten en in akkerranden. Ook moet er voorlichting aan boeren en natuurbeheerders worden gegeven over methoden om gebieden 'bijvriendelijk' te beheren.



via http://ift.tt/1dGYmvg