dinsdag 7 januari 2014

Bus mag verkeersborden in Groningen negeren

GRONINGEN - Een randje asfalt tegen de trottoirbanden moet voorkomen dat de streekbussen van Qbuzz in Groningen lekke banden krijgen. Ze rijden sinds zondag van het Damsterdiep zz naar de Oostersingel. Die route was voor verkeer verboden en zo smal mogelijk gemaakt, maar de gemeente heeft de buschauffeurs toestemming gegeven om de borden te negeren en vlak voor de auto-ingang van de parkeergarage langs de rijden. Borden en verkeerstekens worden volgens de gemeente zo snel mogelijk aangepast. Taxi's en andere weggebruikers hadden de sluiproute naar het UMCG al ontdekt. Vooral fietsers willen de route, om het kantoor van Nijestee heen, graag gebruiken.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10812963.ece/Bus-mag-verkeersborden-in-Groningen-negeren