GRONINGEN - Na jaren van voorbereiding gaat volgende week het bevolkingsonderzoek naar darmkanker van start. Stapsgewijs worden alle 55- tot 75-jarigen uitgenodigd een buisje poep in te sturen. Na verloop van jaren moet dat zo'n 240 sterfgevallen in Noord-Nederland voorkomen.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10819903.ece/Bevolkingsonderzoek-darmkanker-redt-mogelijk-240-levens-Noorden
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10819903.ece/Bevolkingsonderzoek-darmkanker-redt-mogelijk-240-levens-Noorden