woensdag 20 november 2013

Tieners gepakt met Poolse nitraatbommen

DELFZIJL - Vier tieners zijn dinsdag door de politie betrapt op het afsteken van illegaal Pools vuurwerk op de Burgemeester Garreltsweg in Delfzijl. Het gaat om 15-jarige jongen uit Beerta, twee 12-jarige knapen uit Wagenborgen en Nieuw-Scheemda en een 13-jarige uit Nieuw Scheemda. Een agent ging naar de jongens op zoek nadat in de buurt harde knallen klonken. De vier hadden nog 19 Poolse nitraatbommen in hun bezit. Ze moesten het vuurwerk afstaan en kunnen zich melden bij het bureau HALT. De politie wees er gisteren op dat mensen die zwaar, illegaal vuurwerk bestellen op een Oost-Europese website een e-mail kunnen krijgen met een videoboodschap. Dat bericht moet kopers overtuigen de koop te annuleren. (DvhN)



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10676093.ece/Tieners-gepakt-met-Poolse-nitraatbommen