zondag 17 november 2013

Speciale trein haalt kinderen op in Assen en Groningen

GRONINGEN - Kinderen uit Assen, Emmen, Groningen en verschillende plaatsen in Oost-Groningen stapten zondagmorgen in Assen en Groningen in een speciale trein naar het sinterklaasfeest van de Guusje Nederhorst Foundation in Utrecht. Er reed ook een extra trein naartoe vanuit Breda. Conducteur Karel Kniptang wachtte de kinderen op het Hoofdstation op. In de trein reden twee ambassadeurs van de organiserende stichting mee: Babette van Veen en Johnny de Mol. Loco-burgemeester Joost van Keulen van Groningen zwaaide de trein uit. De stichting zet zich in voor kinderen die niet gewoon kind kunnen zijn. Ze zijn uit huis geplaatst, wonen met hun moeders in de vrouwenopvang of worden opgevangen in opvangcentra. Het ging in 2011 om 27.000 kinderen. Er zitten ook nog ruim 4000 kinderen in asielzoekerscentra.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10666123.ece/Speciale-trein-haalt-kinderen-op-in-Assen-en-Groningen