dinsdag 7 mei 2013

Ongediertebestrijders maken overuren

MARUM - Na een lange winter en een koud begin van het voorjaar zitten we begin mei opeens met zomerse temperaturen. Ongediertebestrijders maken overuren. "De natuur ontploft", stelt een van hen, Allard Westra uit Marum, vast. "Het zijn vooral mieren die nu overlast veroorzaken Maar ook neefjes, muggen dus. En binnenkort verwacht ik de wespen. Ik denk dat het een heftig wespenjaar wordt. In een koude winter houden de koninginnen zich des te beter verscholen, waardoor ze niet het loodje leggen. Nu de temperaturen rap oplopen, warmen ze snel op en worden ze al vroeg in het jaar actief. Ze bouwen nesten en de eerste jonge werksters worden geboren. Ik ben nu al bezig nesten te verwijderen."



via http://goo.gl/I0nYD