donderdag 18 april 2013

'Provincie moet betalen voor rattendebacle'

GRONINGEN - De provincie Groningen moet het waterschap Noorderzijlvest een vergoeding betalen voor de hoge kosten die het schap maakt voor de muskusrattenbestrijding. Dat vindt Wim van Boekel van de fractie Water Natuurlijk. Volgens hem hebben de rattenvangers van de provincie jarenlang hun werk niet goed gedaan. "De provincie had veertig mensen in dienst daarvoor. Waar is al dat geld heengegaan?" Hij wil dat provinciale staten een onderzoek instellen. Loco-dijkgraaf Johannes Lindenbergh voelt er niets voor weer met de provincie te gaan praten over de muskusrattenbestrijding. Noorderzijlvest heeft de rattenbestrijding in 2011 overgenomen van de provincie. Afgelopen jaar werden 30.000 ratten gevangen.



via http://goo.gl/TGtYf