GRONINGEN - Dijkgraaf Bert Middel van het waterschap Noorderzijlvest is boos dat de persleiding tussen de stad en de rioolzuivering bij Garmerwolde niet is opgenomen in de onderzoeken die worden gehouden naar aardbevingsschade door de gaswinning. Middel zegt zich ook zorgen te maken over die leiding. "Wat gebeurt er wanneer die wordt beschadigd bij een aardbeving? Dan is de ellende niet te overzien." Middel zegt dat de NAM zich nog steeds onverzettelijk opstelt. "Er is nog geen enkele beweging aan de kant van de NAM om maatregelen te nemen. En ook niet bij de regering." Volgende week zal de NAM overigens een brief verspreiden onder de inwoners van het gebied waarin de aardbevingen zich voordoen. Ook de gemeenten Loppersum en Eemsmond zullen dan hun inwoners nader informeren.
via http://goo.gl/1LpD6
via http://goo.gl/1LpD6