Bij opgravingen in de stad Groningen is een bom gevonden die vermoedelijk in 1672 op de stad is afgevuurd. Het gaat om een ronde mortiergranaat ...
meer https://www.google.com/url?rct=j&sa=t&url=https://nos.nl/artikel/2236271-bom-van-bommen-berend-uit-1672-gevonden-in-groningen.html&ct=ga&cd=CAIyGzdiZTM2OTAwNTFkODk0MDk6bmw6bmw6Tkw6Ug&usg=AFQjCNE7FE58VqntnfYeQC62uoT7cXK81w