dinsdag 3 april 2018

NAM mag gas winnen op Gronings veldje met 'fracking' - kan dat kwaad of zijn de zorgen van omwonenden onterecht?

Opmerkelijke timing: op de dag dat minister Eric Wiebes van Economische Zaken en Klimaat bekendmaakte dat de gaskraan in Groningen versneld dicht gaat, gaf hij een vergunning aan de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) om gas te winnen uit een klein veld op de grens van Friesland en Groningen. Met behulp van fracking nog wel. En daar zijn omwonenden en lokale overheden niet blij mee. De NAM von

via https://goo.gl/oAUC6V