1 januari 2020. Nadat de wensen van de inwoners zijn verwerkt, moeten de plannen voor de nieuwe manier van afval inzamelen eind 2018 klaar zijn. Een jaar later, op nieuwjaarsdag 2020, wordt het afval in heel Midden-Groningen op één manier opgehaald.
meer https://www.google.com/url?rct=j&sa=t&url=https://www.rtvnoord.nl/nieuws/193277/Hoe-wordt-het-Midden-Groningse-afval-straks-opgehaald&ct=ga&cd=CAIyGzdiZTM2OTAwNTFkODk0MDk6bmw6bmw6Tkw6Ug&usg=AFQjCNFXJXMV4yDfGG_zA_i5-wQ4KBvJ1g