Vijftig jaar geleden begonnen de dames aan hun opleiding verpleegkunde in Groningen. Toentertijd woonden alle verpleegkundigen in spé samen in een grote zusterflat, vlak achter het Rooms Katholieke Ziekenhuis. Vanuit de flat konden ze via een ondergrondse tunnel naar het ziekenhuis lopen.
meer https://www.google.com/url?rct=j&sa=t&url=http://www.dvhn.nl/groningen/Stoute-verpleegsters-sluipen-stiekem-binnen-via-het-steekraampje-23032572.html&ct=ga&cd=CAIyGzdiZTM2OTAwNTFkODk0MDk6bmw6bmw6Tkw6Ug&usg=AFQjCNH1ffSP0j2iiK2njmPsZX8TtXHbgA