Een ijsbreker moest er aan te pas komen. Vanochtend was containerschip Fides vastgeraakt in de Groninger Oostersluis. In de voorhaven van de Oostersluis lag het schip enige tijd vast. Met behulp van ijsbreker de Waterlelie kon het schip draaien om vervolgens de Oostersluis binnen te varen.
meer https://www.google.com/url?rct=j&sa=t&url=http://www.dvhn.nl/groningen/IJsbreker-bevrijdt-groot-containerschip-uit-Groninger-Oostersluis-video-22963443.html&ct=ga&cd=CAIyGzdiZTM2OTAwNTFkODk0MDk6bmw6bmw6Tkw6Ug&usg=AFQjCNFzYdUEFIloubP4nmyjOQI8dP5sFQ