maandag 19 januari 2015

Backbenchers zijn wel zichtbaar in de regio

De anders zeer gewaardeerde politieke redactie gaat absoluut in de fout met het artikel over 'backbenchers' in de Tweede Kamer. Natuurlijk zijn er onzichtbare of minder goed functionerende Kamerleden. Mogelijk geldt dat voor enkele aangehaalde voorbeelden. Maar de fout die gemaakt wordt is alles af te meten aan de 'Haagse kaasstolp' en de 'Randstad-norm'. Nederland is groter en Kamerleden vertegenwoordigen ook inwoners van andere landsdelen. De ook genoemde Erik Ziengs en Agnes Wolbert zijn vanuit het oogpunt van velen in de noordelijke provincies wat betreft (regionale) mediazichtbaarheid, aanspreekbaarheid, inbreng en effectiviteit uitstekende volksvertegenwoordigers. Dat geldt overigens voor meer noordelijke Kamerleden. Daar staat tegenover dat ik regelmatig Kamerleden uit de Randstad in de landelijke media zie verschijnen, die niet altijd te betrappen zijn op wijsheid of een blik die verder reikt dan een kleine cirkel rond Amsterdam en Den Haag. Hans Kastermans, Groningen



via http://goo.gl/Qj02LY