Het kabinet praat vrijdag over de gaswinning in Groningen, zeggen ingewijden. Mogelijk wordt de omvang daarvan verder teruggeschroefd dan eerder werd aangekondigd. Begin dit jaar besloot het kabinet al om de komende drie jaar minder gas uit de Groningse bodem te halen vanwege het gevaar voor aardbevingen in die provincie. Vooral in Loppersum, het meest risicovolle gebied, wordt nu minder gewonnen. De gaskraan is daar voor 80 procent dichtgedraaid.
via http://goo.gl/76k9B7