De gaswinning in Groningen heeft de afgelopen jaren geleid tot honderden aardbevingen in de provincie. Discussies over het dichtdraaien van de gaskraan en de vergoeding van de schade hielden de provincie en het kabinet lang bezig. Begin dit jaar besloot Den Haag om de gaswinning terug te schroeven en ruim 1 euro miljard uit te trekken voor het gebied. Mogelijk wordt woensdag bekendgemaakt dat de winning op een nog zachter pitje wordt gezet. De vraag is of dit de provincie tevreden stelt. De kritiek op de boringen en de afhandeling van schades door de NAM (Nederlandse Aardolie Maatschappij) nam de afgelopen tijd toe.
via http://goo.gl/kD3wfN