vrijdag 7 november 2014

Fries in raadhuis Leek roept ergernis op

LEEK - Sommige medewerkers van de gemeente Leek bedienen zich onderling van het Fries als voertaal. Een ingezetene van Leek ving de Friese geluiden onlangs op in de hal van het raadhuis. Als ‘echte Groninger met Friese wortels' stoort hij zich hieraan. En maakte hiervan als inspreker deze week prompt melding aan het begin van de raadsvergadering.



via http://ift.tt/1z6ZkJk