GRONINGEN - Het nieuwe Van der Valk hotel bij het transferium Hoogkerk in Groningen krijgt 140 kamers en twaalf congreszalen. De eerste paal gaat begin volgend jaar de grond in en er is al ruimte voor 40 extra kamers gereserveerd. Dat is vanmorgen bekend gemaakt op het stadhuis van Groningen. Het hotel komt op grondgebied van de gemeente Tynaarlo te staan en krijgt de naam Van der Valk Groningen Hoogkerk. Het bedrijf wil vanuit beide gemeenten personeel aantrekken. Er is plek voor 150 werknemers, van wie een deel parttime werkt. Op de foto ondertekent directeur Tjomme Langebeek van Van der Valk Drachten (l) de samenwerkingsovereenkomst met de wethouders Roeland van der Schaaf van Groningen en Hans de Graaf van Tynaarlo (r).
via http://ift.tt/1gdYoeG
via http://ift.tt/1gdYoeG