vrijdag 7 maart 2014

200.000 wilgentenen op industrieterrein Groningen

GRONINGEN - Wethouder Jan Seton (CDA) heeft vrijdagmiddag de eerste van bijna 200.000 wilgentenen, voor iedere inwoner een, geplant op industrieterrein Roodehaan in de stad Groningen. Ze nemen 10 hectare leegstaand bedrijventerrein in beslag langs de A7 richting Duitsland. Het is volgens de gemeente de eerste keer in Nederland dat een braakliggend bedrijventerrein op deze schaal en manier wordt benut. Volgens Seton is het gebied de komende tien jaar niet nodig voor bedrijven. Over drie jaar gaat de eerste oogst aan wilgentakken de versnipperaar en vervolgens de houtkachel van sportcentrum Kardinge in. Op de foto zit Seton linksachter op de kar achter de trekker met directeur Jan Clement van Krinkels en Quercus Boomverzorging dat het project uitvoert.



via http://ift.tt/NF44UC