dinsdag 7 januari 2014

PvdA-dissidenten onder eigen vlag verder

HOOGEZAND - De drie uit de, tot voor kort acht leden tellende, PvdA-fractie in Hoogezand-Sappemeer weggelopen raadsleden zitten maandag onder de naam HS Centraal in gemeenteraad. Het trio kan daardoor niet langer lid zijn van de PvdA. Dat is de uitkomst van een drukbezocht crisisberaad dat de PvdA-afdeling Hoogezand-Sappemeer gisteravond heeft gehouden. Doordat Hans Haze, Ramoen Soikromo en Christiane Tholen als HS Centraal verdergaan, raakt de coalitie van PvdA, D66, GroenLinks en Lokaal Centraal de meerderheid in de gemeenteraad kwijt. Hans Haze zei dat een ommezwaai van standpunten niet verwacht mag worden. "We zullen wel kritisch zijn."



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10813073.ece/PvdA-dissidenten-onder-eigen-vlag-verder