De kabinetsplannen voor de gaswinning in Groningen zijn bekend. De gaskraan in het hart van het aardbevingsgebied, bij Loppersum, wordt voor 80 procent dichtgedraaid. Op andere plekken blijft de gaskraan openstaan. Bovendien komt er bijna 1,2 miljard euro beschikbaar om de huizen en de leefbaarheid aan te pakken. Later wordt bepaald waar dat geld precies aan wordt uitgegeven. Groningen reageert vooralsnog terughoudend.
via http://goo.gl/yHaeP0