WEDDE - Mensen die in Bellingwedde voor het eerst een eigen huis kopen, moeten een duwtje in de rug krijgen. Dat vinden de burgemeester en wethouders van die gemeente. Ze stellen de gemeenteraad voor een starterlening in te voeren. "Die houdt in dat aan starters onder voorwaarden een lening wordt verstrekt van maximaal 25.000 euro", zegt wethouder Jannes Buiter. "Over die lening hoeft de eerste drie jaar geen rente en aflossing worden betaald." Buiter hoopt door de maatregel jonge huizenzoekers voor Bellingwedde te behouden en van buitenaf aan te trekken. "Ook hoop ik dat er zo meer doorstroming op de woningmarkt komt."
via http://ift.tt/1f8Z7v6
via http://ift.tt/1f8Z7v6