OLDEKERK - De gemeente Grootegast moet 4200 euro betalen om asbestresten in Oldekerk op te ruimen. Het asbest kwam vrij toen tijdens de jaarwisseling een caravan, waarin asbest bloembakken lagen opgestapeld, in een vreugdevuur werd geschoven. Dat gebeurde op de gedoogplaats bij jongerencentrum De Smidse aan de Eekebuursterweg.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10817843.ece/Asbestbrand-kost-Grootegast-4200-euro
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10817843.ece/Asbestbrand-kost-Grootegast-4200-euro