woensdag 11 december 2013

Piketjagers ontfermen zich over 'crepeer-reeën'

GRONINGEN - Als eerste provincie in Noord-Nederland krijgt Groningen een regeling voor aangereden reeën, het zogenaamde valwild. Dertig geselecteerde jagers die met piketdiensten werken mogen die dieren voortaan in de hele provincie uit hun lijden verlossen met een geweer of een jachtmes. Het gaat jaarlijks om ruim honderd dieren van de circa drie- tot vierhonderd die worden aangereden.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10738983.ece/Piketjagers-ontfermen-zich-over-'crepeer-ree%C3%ABn'