OLDENBURG/LEER - Met man en macht wordt geprobeerd een gat in de 945 meter lange Emstunnel bij Jemgum te dichten. Uit het gat, veroorzaakt door een foutief ingeschatte boring, stroomt sinds vrijdagavond onophoudelijk water uit de rivier de Eems in de tunnel. Twee miljoen liter water is door de brandweer van Jemgum uit de tunnel gepompt en via een kilometer lange brandslang weer in de rivier teruggepompt.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10736113.ece/Het-water-blijft-maar-stromen-in-de-Emstunnel
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10736113.ece/Het-water-blijft-maar-stromen-in-de-Emstunnel