Waterschap Hunze en Aa's verwacht dat vanacht vanaf twaalf uur tot vier uur 's morgens de hoogste waterstand langs de dijk Delfzijl-Nieuwe Statenzijl wordt bereikt. "Op basis van de laatste informatie bereiken we een stand van 4.30 meter boven NAP", zegt woordvoerder Marco Bos. De dijken zijn berekend op in ieder geval een waterstand van 5,95 meter boven NAP.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10721983.ece/4.30-boven-NAP-verwacht-bij-dijk-Delfzijl-Nieuwe-Statenzijl
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10721983.ece/4.30-boven-NAP-verwacht-bij-dijk-Delfzijl-Nieuwe-Statenzijl