GRONINGEN - Groningers krijgen meer te zeggen over het bomenbestand in hun buurt. Dat is een van uitgangspunten van nieuw gemeentelijk bomenbeleid. Op de singels heeft door de kastanjeziekte al een kaalslag plaatsgevonden. Wethouder Jan Seton praat al enige tijd met bewoners daar over wat voor bomen er terug moeten komen. Dat gebeurts straks ook bij andere straten in de stad. In het nieuwe bomenbeleid wil de gemeente meer variatie in bomensoorten, dit om nieuwe boomziektes te voorkomen. Uiteindelijk moet dat leiden tot een toename van het aantal monumentale bomen.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10630173.ece/Meer-zeggenschap-over-bomen-in-Groningen
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10630173.ece/Meer-zeggenschap-over-bomen-in-Groningen