GRONINGEN - Enkele tientallen medewerkers van Biblionet, de organisatie van de Groninger bibliotheken, hebben vanmorgen te horen gekregen dat een nieuwe reorganisatie voor hun baan gevolgen heeft. Voor een deel van deze mensen is mogelijk geen ander werk, zegt directeur Arend Middelveld van Biblionet. Het is al de derde reorganisatie bij Biblionet in twee jaar. Gemeenten bezuinigen steeds meer op bibliotheken. "En wij kunnen die bedragen niet bij onze klanten leggen en moeten dus onze organisatie aanpassen", aldus Middelveld. Hij verwacht de komende jaren nog meer slecht nieuws.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10623773.ece/'Ingreep-komt-hard-aan-bij-bibliotheken'
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10623773.ece/'Ingreep-komt-hard-aan-bij-bibliotheken'