GRONINGEN - Na Veendam in het voorjaar heeft nu de stad Groningen zijn kolkendekseldief. De stad raakte afgelopen weekeinde in één klap 37 van die dingen kwijt in de wijk Buitenhof. Pionnen markeren de gaten in de stoeprand nu om ongelukken te voorkomen. Volgens een woordvoerder komen er vandaag of morgen nieuwe deksels. Drie putdeksels in het wegdek zijn meteen afgedicht. Veendam raakte ook 40 stuks kwijt door diefstal. Volgens fabrikanten gebeurt dat vaker. De daders verkopen de deksels als oud ijzer.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10628443.ece/Kolkendekseldief-slaat-toe-in-Groningen
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10628443.ece/Kolkendekseldief-slaat-toe-in-Groningen