GRONINGEN - De onoverzichtelijke kruising Eemsgolaan/Peizerweg aan de kant van Hoogkerk heeft haar langste tijd gehad. Volgens een woordvoerder van de gemeente Groningen is het 'zeer waarschijnlijk' dat het kruispunt de komende jaren op de schop gaat. Er is al jaren kritiek op de verkeerssituatie op deze kruising. Dit voorjaar kwam er een meisje van 12 uit Tolbert om het leven. Ze fietste het kruispunt op en werd gegrepen door een lijnbus, die komend uit de stad het kind van achteren naderde over de busbaan.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10669443.ece/'Dodenkruising'-in-Groningen-op-de-schop
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10669443.ece/'Dodenkruising'-in-Groningen-op-de-schop