GRONINGEN - De stad Groningen moet veel meer investeren in wandel- en fietsmogelijkheden. Dat zeggen Melle van Dijk en Mathijs Dijkstra van MD Landschapsarchitecten. Volgens hen zijn moderne steden in het buitenland zich al druk aan het ontwikkelen op deze manier. Aantrekkelijke wandel- en fietsroutes kunnen Groningen gezonder maken, zeggen ze, want dat is de prettige consequentie als bewoners en bezoekers meer bewegen in schonere lucht. Deze tekening van het Schuitendiep is een voorbeeld van een stadsinrichting die veel meer uitnodigt om te bewegen dan nu. Van Dijk en Dijkstra leggen hun ideeën over de stad uit op 21 november (10.30-12 uur) in het Oude Postkantoor. De bijeenkomst is onderdeel van festival LetsGro.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10626633.ece/Gezonder-leven-in-'aangepast'-Groningen
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10626633.ece/Gezonder-leven-in-'aangepast'-Groningen