Peter Rehwinkel stort drie maanden wachtgeld terug in de Groninger gemeentekas. Vanaf zijn vakantieadres in Spanje geeft de burgemeester een toelichting. Hij is geschokt door de commotie, maar vindt dat hem niets te verwijten valt: "Ik heb recht op wachtgeld. Maar het beeld dat is gecreƫerd in de media is zo vervelend dat ik in het belang van Groningen, van de partij en van mijn naasten drie maanden wachtgeld wil terugstorten." Rehwinkel hoopt dat door zijn gebaar de rust terugkeert.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10573503.ece/'Ik-hoop-dat-rust-terugkeert'
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10573503.ece/'Ik-hoop-dat-rust-terugkeert'