zaterdag 19 oktober 2013

Hoogkerk bang voor vergister Suiker Unie

GRONINGEN - Gebruikt Suiker Unie haar biovergister in Hoogkerk inderdaad alleen voor het verwerken van de eigen bietenpulp? Of zet het bedrijf de installatie in voor de vergisting van veel meer plantaardig afval, zoals resten maïs? Dat is volgens John Schokker dé vraag die de meeste omwonenden van de nieuwe vergister bezighoudt en die zaterdag vermoedelijk het vaakst zal worden gesteld. Suiker Unie houdt vanaf 10 uur in de gereformeerde kerk aan het Hoendiep een informatiebijeenkomst voor de buurt naar aanleiding van de aanhoudende stank- en lawaaioverlast in de omgeving.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10571013.ece/Hoogkerk-bang-voor-vergister-Suiker-Unie