Na zeventien jaar de kar te heben bij PvdA-fractie in de Bedumer gemeenteraad nam Jurry Bonnema gisteravond afscheid. Burgemeester Henk Bakker speldde hem bij gelegenheid de versierselen op die horen bij het lidmaatschap in de Orde van Oranje Nassau. In totaal maakte Bonnema – in het dagelijks leven gemeentesecretaris in buurgemeente Loppersum gedurende 24 jaar deel uit van de gemeenteraad. Hij vertrekt omdat hij wegens zijn dubbelfunctie vreest in conflict te komen in herindelingsdebat. Zijn grootste verkiezingssucces was in 2006, toen de PvdA onder aanvoering van Bonnema als lijsttrekker als grootste fractie uit de stembusstrijd kwam.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10478153.ece/Lintje-bij-vertrek-voor-PvdA'er-Bonnema-
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10478153.ece/Lintje-bij-vertrek-voor-PvdA'er-Bonnema-