Bezoekers van het Lauwersmeergebied in Groningen doen er goed aan uit de buurt te blijven van een oehoe die daar leeft. Twee bezoekers van het gebied zijn afgelopen dagen aangevallen door deze reuzenuil, zo meldde boswachter Jaap Kloosterhuis vrijdag. De twee raakten niet gewond, maar waren wel erg geschrokken. „Eén van hen viel van schrik op zijn achterwerk.”
via http://goo.gl/9tjFhM