woensdag 7 augustus 2013

Fries-Groningse vloot naar Leer

ZOUTKAMP - Vier historische schepen, waaronder de garnalenkotter ZK4 uit Zoutkamp en de gewezen reddingboot Gebroeders Luden uit Oostmahorn varen morgen van Zoutkamp naar Leer. Daar gaan ze vanaf vrijdag reclame maken voor het Fries-Groningse waddengebied tijdens het tweejaarlijkse Schipper Klottjefestival in de haven van Leer. Doel is meer Duitsers te verleiden tot een toeristisch bezoek aan de Noord-Nederlandse kuststreek en mogelijke samenwerking met Duitse ondernemers te onderzoeken. De expeditie wordt betaald door ondernemers uit beide provincies. Afgelopen jaar ging er een groep schepen naar Greetsiel in Noord-Duitsland.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10347353.ece/Fries-Groningse-vloot-naar-Leer