vrijdag 16 augustus 2013

Bussen gebruiken nieuwe busbaan in Groningen niet

GRONINGEN - Veel buschauffeurs laten de nieuwe busbaan langs een deel van de Europaweg in Groningen nu alweer links liggen. Ze schuiven naast de gele busbaan achter het overige verkeer aan in de file. Eenmaal op de busbaan mogen ze namelijk alleen rechtdoor en dan kunnen ze de busroutes naar het Damsterdiep en de Sontweg niet volgen. Qbuzz heeft het probleem aangekaart bij de gemeente. Door de afsluiting van de Petrus Campersingel rijden extra veel bussen over het Damsterdiep. De bushalte voor de hoofdingang van het UMCG is tijdelijk verplaatst naar de Oostersingel.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10375793.ece/Bussen-gebruiken-nieuwe-busbaan-in-Groningen-niet