NIEUW BEERTA - Uit een boerderijtuin aan de Verlengde Hoofdweg in Nieuw Beerta is een bronzen kunstwerk gestolen. Het gaat om een object van kunstnaar Willem Massa, de laatste bewoner van de boerderij die in november 2008 overleed. Ineke van der Hoek, weduwe van Massa, vermoedt dat het kunstwerk afgelopen maandag is gestolen, Het kunstwerk, Het Parlement, bestaat uit staal, koper en brons.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10368063.ece/Bronzen-beeld-gestolen-in-Nieuw-Beerta
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10368063.ece/Bronzen-beeld-gestolen-in-Nieuw-Beerta