woensdag 14 augustus 2013

Bronzen beeld gestolen in Nieuw Beerta

NIEUW BEERTA - Uit een boerderijtuin aan de Verlengde Hoofdweg in Nieuw Beerta is een bronzen kunstwerk gestolen. Het gaat om een object van kunstnaar Willem Massa. De laatste bewoner van de boerderij die in november 2008 overleed. Vermoedelijk is het kunstwerk afgelopen maandag gestolen, vermoedt diens weduwe Ineke van der Hoek. Het kunstwerk, Het Parlement, bestaat uit staal, koper en brons. "Een wereldbol van koper op een staander van brons", vertelt bevriend kunstenaar Jan Willem Oliemans. Woensdag is er aangifte gedaan.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10367413.ece/Bronzen-beeld-gestolen-in-Nieuw-Beerta