TER APEL - In de schaduw van het Klooster in Ter Apel stond vele eeuwen een oude linde. De Twaalf Apostelenboom, zo werd hij genoemd, vanwege de twaalf takken. De boom bezweek tijdens een storm in 2007 en sindsdien is die ene plek bij het middeleeuwse gebouw leeg. Maar zij wordt nu weer ingevuld door 'familie'. Van die bezweken linde zijn namelijk enten genomen. "Die zijn op onderstammen van andere linden gezet en zo zijn vijf nieuwe linden geboren", vertelt boswachter Jan Dommerholt. "Door snoeiwerk krijgen ze ook weer twaalf takken. Eén van die vijf bomen kiezen we uit en zetten we bij het Klooster neer." Dat gebeurt in 2015, dan bestaat dat middeleeuwse gebouw 550 jaar.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10343583.ece/Apostelenboom-keert-terug-bij-Klooster-Ter-Apel
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10343583.ece/Apostelenboom-keert-terug-bij-Klooster-Ter-Apel