GRONINGEN - De stad Groningen heeft 'een stukje geschiedenis' terug. Namens het gemeentebestuur nam wethouder Dig Istha donderdag een windvaan en een straatnaambord in ontvangst. Het zijn twee oorlogssouvenirs. De windvaan prijkte tot april 1945 op wat tijdens de bezettingsjaren de Hoofdwacht heette, een gebouw vlakbij de Martinitoren. Het straatnaambord is van de Grote Markt, overigens nog gespeld als Groote Markt.
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10249303.ece/Stad-heeft-oorlogssouvenirs-terug
via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10249303.ece/Stad-heeft-oorlogssouvenirs-terug