vrijdag 5 juli 2013

'Gouden handel voor de politie'

GRONINGEN - Lammert van Calcar schrok zich naar eigen zeggen kapot. Op de Griffeweg in Groningen, pal na de drukke kruising met de Europaweg, reed hij eerder deze week 'een enorme fuik met zeven motoragenten' in. Net als Van Calcar rijden hier dagelijks nog honderden andere automobilisten vanaf de Europaweg linksaf, richting Oosterpoortbuurt en het zuidelijk deel van de binnenstad. Maar sinds er op de Europaweg aan een dubbele busbaan wordt gewerkt, mag dat niet meer. Al wordt dat, als je de kruising vanaf het Europaplein nadert, niet expliciet aangegeven. De Hoogezandster kreeg, net als 26 andere chauffeurs, een bon van liefst 220 euro.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10248623.ece/'Gouden-handel-voor-de-politie'