dinsdag 16 juli 2013

Drukte door nieuwe vaarroute

BAREVELD - De gloednieuwe vaarverbinding tussen Ter Apel en Erica is een groot succes. De pleziervaart neemt massaal poolshoogte. Dus: extra drukte op de noordelijke vaarwegen. Brugwachters in Groningen en Drenthe werken zich in het zweet om het vaarverkeer in goede banen te leiden. Volgens sommige hobbyschippers gaat het echter niet snel genoeg. Een enkeling trekt met een brief op poten bij Gedeputeerde Staten van Groningen aan de bel, zoals Joep van Bruggen, what's in a name? De man uit Leusden, geboren in Delfzijl, is woedend. Hij voer van Zuidlaren naar Ter Apel. Bij elkaar opgeteld moest hij ruim drie uur wachten bij diverse bruggen. "Wat een zootje. Ik kom nooit meer terug in Groningen", schrijft hij aan het provinciaal bestuur.



via http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/article10284923.ece/Drukte-door-nieuwe-vaarroute