Twee surfers hebben maandag een uitstapje van Groningen naar Duitsland gemaakt. Staand op een surfplank peddelden ze van Delfzijl over de Eems naar het Duitse Emden, aten daar een hapje en keerden toen terug. Halverwege de terugtocht naar Nederland haalde de politie ze uit het water. De twee hebben zeker 20 kilometer afgelegd. Ze droegen geen zwemvesten en waren niet gezekerd aan de surfplank.
via http://goo.gl/hv3DW