STADSKANAAL - Inwoners van de wijk Maarsveld in Stadskanaal kunnen de komende zomer en herfst gratis hun lege drankpakken van karton inleveren. De gemeente Stadskanaal doet namelijk mee aan een landelijke proef, georganiseerd door het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken (KIDV). Dat wil kijken hoe het 'bij de bron' apart inzamelen van kartonnen pakken verloopt. "Wij kiezen voor Maarsveld als proefterrein", zegt wethouder Jan Bessembinders. De proef loopt tot november en dan bekijkt het KIVD het resultaat in alle gemeenten. "Hopelijk meldt zich dan een bedrijf dat het karton permanent gratis ophaalt en recyclet", zegt Bessembinders.
via http://goo.gl/6NqEj
via http://goo.gl/6NqEj